دکتر فوق متخصص جراحی پلاستیک

جراحی سینه لیپوماتیک لیفت صورت

دکتر فوق متخصص جراحی پلاستیک

جراحی سینه لیپوماتیک لیفت صورت

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ژنیکوماستی

ژنیکوماستی در اصطلاح  از دو بخش تشکیل شده: ژنیکو، به معنای زن و ماستی، به معنای سینه میباشد . بنابراین  ژنیکوماستی، یعنی زنانه شدن سینه‌ی یک مرد که نباید آن را با دو پدیده دیگر اشتباه  گرفت : تجمع بافت چربی (لیپوماستی) و حجیم شدن عضلات سینه. در این دو حالت، ژنیکوماستی، کاذب میباشد، نه حقیقی

 

ژنیکوماستیژنیکوماستی حقیقی، حجیم شدن و تکثیر بافت غده‌ای (گلاندولر) سینه است. ژنیکوماستی، پدیده‌ای است سهل و ممتنع، یعنی هم طبیعی  و ساده است (فیزیولوژیک) و نیازی به درمان ندارد و می‌تواند جدی و نشانه‌ای از یک بیماری صعب‌العلاج باشد.

 

ژنیکوماستی طبیعی در سه حالت و شکل دیده می‌شود: نوزادی، بلوغ و سالمندیژنیکوماستی نوزادی در ۶۰ تا ۹۰ درصد نوزادان پسر، به دلیل وجود استروژن مادر در خون نوزاد، عارض میشود. ژنیکوماستی نوزادی، در چند هفته اول زندگی به وجود می آید. این پدیده، موقتی و گذرا میباشد و ظرف چند هفته از بین می‌رود.

 

ژنیکوماستی بلوغ، در۶۰ تا ۷۰ درصد پسرها در دوران بلوغ دیده میشود و اغلب با درد و حساسیت سینه همراه است. ژنیکوماستی بلوغ، در پسرهای نوجوان و تازه بالغ بین سنین ۱۲ تا ۱۵ سالگی ظاهر میگردد. این پدیده، ممکن است از چند ماه تا چند سال طول بکشد (۶ ماه تا ۳ سال)

 

ژنیکوماستی سالمندی در ۳۰ تا ۸۰ درصد افراد مسن مشاهده میشود .  معمولا ژنیکوماستی پیری، بعد از ۴۵ تا ۵۰ سالگی به وجود می آید .

 

علائم و نشانه ها

زیاد شدن حجم پستانها بیش از حد معمول

علائم و نشانه ها

علل و عوامل خطرساز

ژنیکوماستی میتواند به دلیل وجود بیماری های زیادی باشد.

به طور مثال ، داروها ۲۰ درصد، کم‌کاری اولیه بیضه (هیپوگونادیسم اولیه) ۱۰ درصد، تومورهای بیضه یا فوق ‌کلیه ۳ درصد در به وجود آوردن این مشکل نقش دارند.

حدود ۱۰ درصد موارد هم شامل هیپوگونادیسم ثانویه، سوءتغذیه (در قدیم از علل شایع در کودکان بود، مقاومت به آندروژن (TFTS( یا مردهای زن‌نما که نوعی دو جنسی کاذب است)، سیروز کبدی ، اعتیاد به الکل، نارسایی مزمن کلیه ، پرکاری مادرزادی فوق‌ کلیه ، تومور ترشح‌کننده هورمون جنسی، پرکاری تیرویید ، کم‌کاری تیرویید ، ایدز و داروهای ضدایدز است.در دیگر موارد، علت ژنیکوماستی، پیدا نشده است.

در رابطه با  داروها باید گفت کمتر دارویی وجود دارد که موجب ژنیکوماستی نشود. البته مقصود مصرف دراز مدت دارو است، نه چند نوبت یا چند روز مصرف آن.مواد نیروزا ، استروییدها، آنابولیزان‌ها (برای حجم عضلات در بدنسازان)، کرم‌های استروژن ، اسپیرونالاکتون، فلوتاماید، سایمتیدین، رانیتیدین، متیل‌دوپا، داروهای اعصاب، ماری جوانا، هروئین، متادون، داروهای ضدتشنج و ضدصرع، ضد سل، ضد افسردگی (داروهای ضدافسردگی در خانم ها باعث پُرمویی و در آقایان باعث ژنیکوماستی می شوند)، شیمی‌درمانی ، هورمون رشد ، ضدسرطان‌ها، تمام آندروژن‌ها و … نمونه ی این داروها میباشند .

منبع:دکتر حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک

  • dr-heidari mahdi
  • ۰
  • ۰

تزریق چربی به بینی برای  پر کردن فرورفتگی ها ، رفع قوز بینی ، ناصافی بینی و غیرقرینگی بینی استفاده میشود.عمل تزریق چربی به بینی برای افرادی که تمایلی به انجام دادن جراحی زیبایی بینی  ندارند بسیار موثر است ، اشخاصی که این تزریق  را انجام می دهند علاوه بر اینکه هزینه کمتری را اعمال  می کنند از مزایایی زیر برخوردار می شوند.

مزایای تزریق چربی به بینی

کم خطر بودن

تزریق ژل و چربی در بدن کم خطر است و خطراتی که ممکن است به علت بیهوشی رخ دهد را به همراه ندارد.

مقرون به صرفه بودن

در روش تزریق ژل بینی و یا تزریق چربی به بینی از جهت اقتصادی مقرون به صرفه تر نسبت به جراحی بینی می باشد.

قابل پیش بینی بودن نتیجه

تزریق چربی به بینی در موارد محدودی مثل  افزودن به حجم بینی و پر کردن فرورفتگی پشت بینی کارآمد میباشد و در روش تزریق چربی به بینی ، چربی از بدن خود بیمار گرفته می شود و به میزان مورد نیاز در چند مرتبه با سوزن های باریک درعمق مناسب در زیر پوست بینی تزریق می شود و موجب پر شدن و حجیم شدن پشت بینی می شود ، هرگز تزریق چربی به بینی مشکلات تنفسی بینی را رفع نمی کند  بلکه این تزریق فقط جنبه زیباسازی در بینی دارد و معمولا پس از انجام تزریق چربی  توسط  جراح موفق در رینوپلاستی به بیماران جهت پر کردن فرورفتگی های بینی تجویز میشود.

منبع:دکترحیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک

  • dr-heidari mahdi
  • ۰
  • ۰

لیفت ران

لیفت ران


لیفت ران جهت بالا کشیدن ران های افتاده و آویزان صورت می گیرد، این جراحی بسیار مطمئن و تاثیر گذار می باشد .افزایش سن و اضافه وزن موجب افتادگی و شل شدگی پوست نواحی از بدن مانند ران می شود که می توان با جراحی لیفت ران این مشکل را برطرف ساخت.

آویزان بودن  و افتادگی لیفت ران در کاهش تناسب اندام و اعتماد بنفس افراد بسیار تاثیر گذار است ، در نتیجه جراحی لیفت ران در افرادی که با این مشکل مواجه هستند توصیه میگردد.

جراحی لیفت ران با برداشتن پوست اضافی قسمت داخلی و خارجی ران و چربی های اضافی در پاها فرم بسیار ایده آل و مناسبی  را ایجاد می نماید .

در بیشتر موارد جراحی لیفت ران  با جراحی لیپوماتیک همراه است تا چربی های اضافی از قسمت ران خارج شود و با تخلیه چربی فرم زیبا در این ناحیه ایجاد گردد.

برش در لیفت ران

در جراحی لیفت ران برشی بصورت افقی یا عمودی در ناحیه مورد نظر توسط جراح داده می شود تا پوست اضافی برداشته شود .نگرانی در رابطه با اسکار برش نداشته باشید چون بعد از مدتی محو خواهد شد .

منبع:دکتر حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک

  • dr-heidari mahdi