دکتر فوق متخصص جراحی پلاستیک

جراحی سینه لیپوماتیک لیفت صورت

دکتر فوق متخصص جراحی پلاستیک

جراحی سینه لیپوماتیک لیفت صورت

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آبدومینوپلاستی

آبدومینوپلاستی

جراحی زیبایی

آبدومینوپلاستی

آبدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم با رایج ترین شیوه آن، یعنی تامی تاک، یکی از عمده ‌ترین اعمال جراحی برای کاستن حجم چربی و پوست قسمت‌های تحتانی و میانه شکم است که عضلات جدار شکم نیز در آن جمع شده و منظم دوخته می‌شوند.

 

 

 

Abdominoplasty

 

 

آبدومینوپلاستی چیست؟

یکی از شایع ترین مراجعات در جراحی های زیبایی، بدشکلی ها و نازیبایی های شکم است به قسمی که برجستگی بیش ازحد نا متعارف شکم، شلی و افتادگی پوست شکم و وجود چین های متعدد در پوست شکم هنگام نشستن که پوشیدن بسیاری از لباس ها را غیرممکن می سازد یا وجود ترک های فراوان در پوست شکم چنان آزاردهنده است که بیمار را ترغیب به انجام عمل جراحی می کند.

 

آبدومینوپلاستی یا عمل جراحی زیبایی شکم اقدامی تهاجمی جهت صاف و کشیده کردن شکم به وسیله ی خارج کردن پوست وچربی اضافی و سفت کردن عضلات جدار شکم میباشد. آبدومینوپلاستی برخلاف اعمال جراحی محدود مثل پلک یا بینی یک اقدام جراحی عمده محسوب می گردد. و اگر در فکر انجام ابدومینوپلاستی هستید بهتر است قبل از عمل اطلاعات کافی در مورد آن به دست آورید و با چشمانی باز تصمیم بگیرید. آبدومینوپلاستی برای بیماری مناسب است که تمام اقدامات غیر تهاجمی تر مثل رژیم و ورزش و… را امتحان کرده و نتیجه نگرفته و در حال افزایش وزن نیست.

 

 

Abdominoplasty

 

 

چه کسی بهترین کاندید برای عمل جراحی زیبایی شکم  است؟

بهترین کاندید برای این عمل افرادی هستند که شکم های بزرگ و پر چربی دارند که پوست آن آویزان است و با رژیم غذایی یا برنامه منظم ورزشی لاغر نمی شوند ولی در عین حال دیگر قسمت های دیگر بدن آن ها متناسب است،  جراحی زیبایی شکم یا آبدومینوپلاستی به ویژه یرای خانم هایی که حاملگی های متعدد داشته اند وپوست شکمشان دچار کشش شده و از طرفی عضلات شکمشان موقعیت طبیعی خود را از دست داده توصیه می شود، جراحی زیبایی شکم همین طور برای افراد پیری که خاصیت ارتجاعی پوستشان را از دست داده اند و دچار چاقی و لاغری های مکرر شده اند نیز توصیه می شود.

 

از طرفی افرادی که تصمیم به کاهش وزن شدید دارند ویا خانم هایی که قصد باردار شدن دارند نباید از عمل زیبایی شکم یا جراحی آبدومینوپلاستی استفاده کنند که توجیه آن نیز این است که در طی جراحی زیبایی شکم عضلات راست شکم کنار یکدیگر فیکس می شود ولی در طی حاملگی و در نتیجه رشد جنین این عضلات از هم دور شده و شکم باز به وضعیت قبل از آبدومینوپلاستی بر می گردد.

 

با استفاده از جراحی زیبایی شکم، افراد می توانند اعتماد به نفس بیشتری نسبت به ظاهر خود پیدا کنند، ولی بهتر است قبل از عمل در مورد توقعاتی که از نتایج این جراحی دارند وهمین طور در مورد نگرانی های خود با جراح مربوطه صحبت کنند تا در مورد این مسائل و نتیجه عمل با هم به توافق مورد نظر برسند.

 

کدام بیمار نباید جراحی آبدومینوپلاستی شود؟

  • خانمی که هنوز ممکن است بچه دار شود بهتر است از ترمیم بدون دوختن عضله (فقط پوست و چربی) استفاده کند یا کلا جراحی را به بعد از زایمان هایش به تعویق بیندازد.

 

  • فردی که می خواهد لاغر شود بهتر است اول به وزن ایده ال خود برسد و سپس برای جراحی زیبایی شکم اقدام کند.

 

  • عمل جراحی آبدومینوپلاستی با ایجاد برش طولی در زیر شکم انجام می شود، که جای ان برای همیشه به جا می ماند، گرچه در اکثر بیماران این محل برش در طول ۶-۱۲ ماه به فرم قابل قبول در می آید(یک خط باریک)، در موارد نادری احتمال بروز گوشت اضافی (هایپر تروفیک اسکار) یا پهن شدن محل برش و بد شکلی های دیگر وجود دارد اگر شما نمی توانید ریسک یک اسکار(محل برش) بد را هر چند کم بپذیرید بهتر است از انجام عمل خودداری کنید.

 

 

 

Abdominoplasty

 

 

 

عوارض احتمالی آبدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم عبارت اند از :

♦  همانند سایر عمل های جراحی عمل جراحی آبدومینوپلاستی نیز خطرات خود را دارد. گرچه بروز عوارض در آن نادر است اما عوارضی نظیر عفونت، خونریزی ( هماتوم )، و لخته های خونی ممکن است رخ دهد.

♦  تجمع مایع

♦  اختلال در ترمیم زخم

♦ از دست دادن پوست

♦  بی حسی یا سایر تغییرات حس پوست

♦  مخاطرات بی هوشی

♦ تغییر رنگ پوست و یا تورم طولانی مدت

♦  مرگ بافت چربی عمقی پوست ( نکروز چربی )

♦ جداشدن زخم

♦ ناقزینگی

♦  محو و شلی پوست

♦ احساس درد و حساسیت ممکن است چند هفته و گاهی تا دو سه ماه در موارد جراحی آبدومینوپلاستی بطول بیانجامد.

♦  ترومبوز ورید عمقی ، عوارض قلبی و ریوی

♦  تورم طولانی مدت پاها

♦ آسیب عصبی

♦ احتمال نیاز به جراحی مجدد

♦  نتیجه کمتر از حد مطلوب از نظر زیبائی

 

 

 

 

Abdominoplasty

 

 

آبدومینوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

آبدومینوپلاستی یا تامی تاک نوعی عمل جراحی است که در آن به وسیله ایجاد برشی در قسمت تحتانی شکم) در حوالی محل معمول برش سزارین ( پوست شکم را از عضله زیرین جدا می سازند. این آزادسازی تا لبه دنده ها در بالا و درقسمت طرفین تا پهلوها ادامه می یابد؛ سپس عضلات شل جدار شکم در خط وسط به کمک دوختن با نخ های غیرقابل جذب پلیسه(چین داده) می شود و پس از بریدن پوست اضافه و دوختن لبه های زخم، عمل پایان می یابد. معمولا در انتهای عمل آبدومینوپلاستی یک برش در قسمت تحتانی شکم و برش دیگری در دور ناف دیده می شود. برخلاف تصور بسیاری از بیماران، این ناف، ناف طبیعی خود بیمار است که از سوراخ جدیدی در پوست خارج شده است.

 

https://dr-najafbeygi.com

 

  • dr-heidari mahdi
  • ۰
  • ۰

آبدومینوپلاستی

آبدومینوپلاستی

آبدومینوپلاستی ( تامی تاک ) یکی از قدرتمند ترین اعمال جراحی ترمیمی ( تغییر شکل دهنده )است که باعث می شود شکم را به ایده آل از دیدگاه زیبایی نزدیک کند. از دیدگاه زیبایی، شکمی ایده آل است که مسطح بوده و فاقد هرگونه خطوط استریا و پوست اضافه باشد.

علاوه بر این عضلات شکمی سفت بوده و تنها یک لایه چربی متوسط روی آن را پوشانده است.آبدومینوپلاستی باعث سفت شدن شلی و افتادگی پوست شکم می شود و نیز موجب مسطح شدن ( صاف تر ) و لاغر شدن شکم و بازگرداندن شکم به حالت اولیه خود می شود یعنی تا حد امکان خطوط استریا و چین و چروک ها و ترک های سطح پوست را از بین می برد.

 

 

 

Abdominoplasty

 

 

 

بارداری و کاهش یا افزایش وزن از جمله مهم ترین عواملی هستند که با اثر بر روی عضلات شکم، ایجاد خطوط استریا و افزایش توده چربی شکمی، سبب تغییر در ظاهر شکم می شوند.

ورزش می تواند سبب کاهش توده (ضخامت) چربی در ناحیه شکم شود اما هیچ اثری در از بین بردن خطوط استریا و بهبود پوست شل شده شکم ندارد.

علاوه بر آن اگر تغییر معناداری در عضلات شکمی هم به وجود آمده باشد دیگر ورزش به تنهایی برای بهبود ظاهر آن کارساز نخواهد بود.

آبدومینوپلاستی برای بیمارانی مناسب است که تمام اقدامات غیر تهاجمی تر مثل رژیم و ورزش و… را امتحان کرده و نتیجه نگرفته و در حال افزایش وزن نیست.

 

آبدومینوپلاستی اقدامی تهاجمی است که اساس کار این جراحی، تغییر در مولفه هایی است که به طور مستقیم بر ظاهر شکم اثر می گذارند، مانند:

 

  • توده چربی اضافه
  • پوست اضافه و خطوط استریا

 

 

 

Abdominoplasty

 

 

توده چربی اضافه:

وقتی که پوست اضافه حذف می شود توده چربی اضافی متصل شده به آن نیز حذف خواهد شد. در صورت نیاز، لیپوساکشن تکمیلی می تواند به لاغرتر شدن شکم و حذف چربی های اضافی باقی مانده در شکم، در حین انجام تامی تاک کمک کند. ممکن است حذف توده چربی برای بیمارانی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته اند دیگر مد نظر نباشد.

 

پوست و خطوط استریا:

پوست اضافی شکم را نمی توان از طریق ورزش از بین برد، چرا که پوست اضافه خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و هیچگونه پاسخ فیزیولوژیک نسبت به ورزش نخواهد داشت. از این رو آبدومینوپلاستی مستقیما با حذف پوست اضافی شکم و بهبود وضعیت خطوط استریا به منظور ایجاد شکمی سفت تر و با خطوط استریای کم تر ( یا بدون خطوط استریا) انجام می شود.

عضلات:

همان طور که پوست شل شده و افتاده را می توان کشید، عضلات شکمی را نیز که به سبب بارداری و کاهش یاافزایش وزن، شل و افتاده، نازک و ضعیف شده اند را نیز می توان کشید و بهبود داد.

در اصطلاح پزشکی به شل شدن عضلات (خارج شدن از حالت نرمال خودشان) ” diastasis recti” می گویند.

ورزش می تواند سبب تقویت عضلات شل شده شکمی شود اما اگر این شل شدگی زیاد باشد، ورزش دیگر در بازگرداندن این عضلات به جایگاه اولیه خودشان کارساز نیست.

در جریان عمل آبدومینوپلاستی، عضلات شل شده به جایگاه اصلی خودشان بازگردانیده می شوند ( حتی از حالت اصلی خودشان کمی مستحکم تر می شوند). مجموع این اعمال یک شکم صاف و احتمالا مقعر با یک کمر باریک را برای فرد به ارمغان می آورد.

 

 

 

Abdominoplasty

 

 

 

چه کسی بهترین کاندید برای عمل جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی است؟

بهترین کاندید برای عمل ابدومینوپلاستی افرادی هستند که شکم های بزرگ و پر چربی دارند که پوست آن آویزان است و با رژیم غذایی یا برنامه منظم ورزشی لاغر نمی شوند ولی در عین حال دیگر قسمت های دیگر بدن آن ها متناسب است،  جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی به ویژه یرای خانم هایی که حاملگی های متعدد داشته اند وپوست شکمشان دچار کشش شده و از طرفی عضلات شکمشان موقعیت طبیعی خود را از دست داده توصیه می شود، جراحی ابدومینوپلاستی همین طور برای افراد پیری که خاصیت ارتجاعی پوستشان را از دست داده اند و دچار چاقی و لاغری های مکرر شده اند نیز توصیه می شود.

 

باید توجه داشت که افرادی که تصمیم به کاهش وزن شدید دارند ویا خانم هایی که قصد باردار شدن دارند نباید از عمل زیبایی شکم یا جراحی ابدومینوپلاستی استفاده کنند که توجیه آن نیز این است که در طی جراحی زیبایی شکم عضلات راست شکم کنار یکدیگر فیکس می شود ولی در طی حاملگی و در نتیجه رشد جنین این عضلات از هم دور شده و شکم باز به وضعیت قبل از آبدومینوپلاستی بر می گردد.

 

با استفاده از جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی، افراد می توانند اعتماد به نفس بیشتری نسبت به ظاهر خود پیدا کنند، ولی بهتر است قبل از عمل در مورد توقعاتی که از نتایج این جراحی دارند وهمین طور در مورد نگرانی های خود با جراح مربوطه صحبت کنند تا در مورد این مسائل و نتیجه عمل با هم به توافق مورد نظر برسند.

https://jarahizibaie.com

 

  • dr-heidari mahdi
  • ۰
  • ۰

رینوپلاستی

رینوپلاستی

رینوپلاستی ، از واژه رینو به معنای بینی و پلاستی به معنای اصلاح ( یا زیبا سازی ) می باشد . رینوپلاستی در حقیقت نام جراحی زیبایی بینی است.

رینوپلاستی یکی از رایج‌ترین عملهای زیبایی است که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. این جراحی بیشتر به دلیل افزایش زیبایی، جذابیت و اعتماد به نفس افرادانجام می شود. از دلایل دیگر انجام این جراحی ویژگی‌های قومی، ملیتی و دلایل فرهنگی و اجتماعی است.

رینوپلاستی

با انجام  رینوپلاستی سایز بینی کاهش می یابد همچنین با این جراحی می توان  تغییر فرم، باریک شدن نوک بینی یا بخشهای فوقانی و کاهش ارتفاع بینی را نیز داشت. تغییر زاویه‌ی میان بینی و لب نیز از کاربردهای دیگر جراحی رینوپلاستی است.

انواع بینی برای انجام رینوپلاستی

معمولا بینی بر اساس ساختار و نوع پوست افراد به دو دسته تقسیم می شود بینی گوشتی و بینی استخوانی جراحی بینی استخوانی بیشتر بر روی بینی هایی که دارای پوست نازک و استخوان و غضروف محکم هستند، انجام می گیرد.

بینی استخوانی برای جراحی بینی فانتزی و عروسکی وبینی طبیعی مناسب می باشد.

اما جراحی بینی گوشتی بیشتر برای بینی های که پوست ضخیم و استخوان و غضروف ضعیف دارند معمولاً افرادی که دارای این نوع بینی هستند بیشتر جراحی یینی طبیعی را انجام می دهند ، توصیه ما به این افراد این است که دید واقع بینانه ای نسبت به جراحی بینی داشته باشند.

در جراحی رینوپلاستی برای بینی های گوشتی  با متدهای قدیم، روش جراحی به صورت  تخریبی بود به این معنا که قسمت اعظم غضروف ها درآورده می شد و نیز استخوان بالای بینی شکسته و خرد می شد اما در رینوپلاستی جدید میزان برداشت غضروف ها حداقل است و بیشتر سعی می شود با بخیه و شکل دادن به غضروف ها عملکرد بینی را بهبود داد.

دررینوپلاستی با متد قدیم معمولا  پره ها به داخل فرو رفته و تنفس  افرادتا حدی صدا دار می شد که متاسفانه درمان این عوارض هم بسیار مشکل است. امروزه جراحی بینی به دو روش رینوپلاستی باز و رینوپلاستی بسته انجام می شود.

رینوپلاستی باز

بیشتر پزشکان رینوپلاستی باز را برای انجام جراحی بینی ترجیح می‌دهند زیرا در روش رینوپلاستی باز جراح بینی دید بهتر و دسترسی بهتری به داخل بینی فرد دارد. برش‌ها لازم در جراحی رینوپلاستی بازدر پوست بین دو سوراخ بینی یا زیر بینی نزدیک به سوراخ‌های بینی انجام می شود.

هنگامی که برش‌های لازم توسط پزشک ایجاد شدند، پوست بینی برگردانده می‌شود تا دسترسی به ساختار داخلی بینی داده شود.خطوط برش به  راحتی بعد از جراحی  بهبود می‌یابند و زخم‌های ایجاد شده به نسبت کوچک است ومی توان گفت که معمولا اندازه‌ای این برشها در بین ۲ تا ۳ میلی‌متر است.

 

رینوپلاستی بسته

 

رینوپلاستی بسته

رینوپلاستی بسته بیشتر مناسب بینی‌هایی است که ساختار آنها به سادگی تغییر می کند. این روش مناسب بینی هایی است که نوک بینی آنها شکل خوبی دارد و خیلی دراز، پهن، جلو یا عقب نیست. برش‌ها در این روش بعد از جراحی قابل رؤیت نمی باشد زیرا در داخل بینی افراد  ایجاد می‌شوند.

مزایای رینوپلاستی چیست

با انجام جراحی بینی اصلاحات زیر در اندازه، شکل و عملکرد بینی انجام  می شود

-اصلاح نوک بینی

-بازسازی اندازه و شکل سوراخ‌های بینی

-تغییردر زاویه بینی

-صاف کردن یا باریک کردن ناحیه بین سوراخهای  بینی

-صاف کردن برآمدگی روی بینی

-بهبود ساختار بینی

با انجام جراحی بینی  واصلاح شکل و تناسب آن ، بینی با دیگر ویژگی‌های صورت تطبیق پیدا می کند. با وجود اینکه تغییرات انجام شده با جراحی رینوپلاستی ظریف هستند اما بسیاری از بیماران بعد از جراحی اعتماد به نفس بالایی پیدا کردند .همان گونه که می دانید  بسیاری از جراحی‌های رینوپلاستی با اهداف زیبایی انجام می‌شود، اما  رینوپلاستی می‌تواند مشکلات عملکردی تنفس و تغییر شکل‌های شکستگی‌‌های قبلی ویا ژنتیکی بینی را هم اصلاح کند.

هدف از انجام رینوپلاستی چیست

با انجام جراحی بینی اندازه، شکل یا تناسب بینی شمااصلاح می شود. این عمل همچنین به غیر از زیبایی به منظور اصلاح ناهنجاری های ناشی از جراحات، تصحیح نقص مادرزادی و یا بهبود برخی مشکلات تنفسی انجام می شود.

دوره نقاهت رینوپلاستی چه مدت است

برای انجام جراحی بینی شما باید چند روز تا یک هفته از کار، مدرسه یا سایر وظایف خود مرخصی بگیرید.یک هفته بعد از جراحی بینی شما یک جلسه معاینه با پزشک خود خواهید داشت درجلسه پزشک توصیه هی لازم را برای شما انجام می دهد.

رینوپلاستی و مراقبت

در روزهای اول بعد از جراحی کمی تورم برروی بینی شما وجود خواهد داشت .این تورم می تواند حتی تا چند ماه طول بکشد، البته  اکثر مردم پس از گذشت یکی دو ماه دیگر متوجه آن نمی شوند. افراد معمولا بعد از یک هفته  می توانند بیشتر فعالیت ها ی روزانه خود را از سر بگیرند.

چه افرادی کاندید مناسب رینوپلاستی هستند

-افرادی که مصرف سیگارندارند

-دید مثبت و اهداف واقع بینانه ای از جراحی دارند.

از لحاظ جسمی سالم  هستند.

 

 

 

پس از رینوپلاستی چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

– در ۲۴ ساعت اول پس از عمل جهت کاهش تورم  می توانید از کیسه یخ استفاده کنید.

– در  چند هفته اول  پس از عمل برای بهتر شدن تنفس می توان در چند نوبت در طول روز  با محلول سرم نمکی،بینی خود را شستشودهید.

– تا دو هفته از تخلیه ترشحات بینی با فشار خودداری کنید تا بینی دچار آسیب نشود.

– در هفته های اول پس از از قرار گرفتن در معرض آفتاب تا جای ممکن خودداری کنید.

– در روزهای اول پس از عمل از هر گونه ضربه به بینی باید پرهیز شود.

– در هنگام خوابیدن سعی کنید  سر خود را بالاتر ازبدن قرار دهید تا ورم کمتری در ناحیه صورت ایجاد شود. در هنگام خواب بهتر است طاق باز بخوابید.

نکات رینوپلاستی

– در هفته های اول پس از عمل سعی کنید فعالیت های بدنی شدید و ورزش های سنگین نداشته باشید.

– از خوردن غذاهایی که  سفت هستند و نیاز به جویدن طولانی مدت  دارند در هفته های اول باید پرهیز شود.

– در هفته اول پس از عمل سعی کنید  عطسه با دهان باز انجام شود و از حرکات شدید صورت در هنگام خنده و نیز از گریه اجتناب شود.

-برای برداشتن گچ بینی حتما به جراح بینی مراجعه کنید و تا چند هفته زدن چسب بینی را به او بسپارید.

 

مشکلاتی که رینوپلاستی برطرفمی شود

در رینو پلاستی ایراد های مختلف بینی را می توان برطرف کرد ، برای مثال

-بزرگ بودن اندازه بینی

-قوزدار بودن بینی

-افتادگی نوک بینی

-پهن بودن بینی

-بزرگ بودن سوراخ های بینی

-جعبه ای شکل بودن نوک بینی

-زیاد بودن فاصله نوک بینی تا صورت

-دررفتگی تیغه بینی وغیرقرینه بودن بینی

-بد شکلی های بعدازعمل جراحی

 

https://drbayatshahbazi.clinic

  • dr-heidari mahdi
  • ۰
  • ۰

رینوپلاستی

جراح موفق در رینوپلاستی

جراح موفق در رینوپلاستی و جراح رینوپلاستی در ایران و تهران یکی از پرسش های متداولی است که توسط متقاضیان از یکدیگر پرسیده میشود و مورد بررسی قرار میگیرد ،رینوپلاستی یا جراحی زیبایی عمل بینی در لغت از دو کلمه “رینو” و “پلاستی” ساخته شده است.

 

رینوپلاستی

 

معنای کلمه رینوپلاستی

کلمه رینو به معنای بینی و پلاستی به معنای اصلاح یا زیبا کردن میباشد.

بینی یکی از اعضای اصلی صورت است که می‌تواند نقش مهم و فراوانی در تناسب و توازن صورت داشته باشد. به همین دلیل ایجاد تغییرات خیلی کم  در ظاهر بینی مثل کوچک کردن بینی عمل بینی گوشتی و … می‌تواند نتایج خیلی خوبی برای فرد به همراه داشته باشد.

 

دلایل جراحی

معمولاً افراد به دلایل مختلفی مثل شکستگی بینی و … جراحی شکستگی بینی یا زیبایی بینی را انجام می‌دهند. ابتدا، استفاده از این عمل مانند عمل بینی عروسکی توسط افرادی که مشکلات تنفسی ناشی از آسیب‌های واردشده به بینی و نواقص مادرزادی همچون انحراف بینی داشتند انتخاب می‌شده است.

 

بااین‌وجود، در حال حاضر معمولا تقاضا برای این عمل جراحی فقط با اهداف زیبایی صورت می‌گیرد. اگر شما به دنبال انجام عمل بینی یا رینوپلاستی  هستید، اطمینان پیدا کنید این کار را به دلایل شخصی انجام می‌دهید و دلیل انجام این کار درخواست دیگران از شما نبوده است.

 

در هر حالت بازگرداندن بینی به حالت قبل از عمل بینی کاری سخت و گاهی غیرممکن توسط جراح موفق در رینوپلاستی است.

بینی، به عنوان عضوی که نقش مهم و کلیدی در تناسب اجزای صورت دارد با دو نقش مهم خود در زیبایی و سلامت، حساسیت مضاعفی را در جراحی های پلاستیک بینی ایجاد کرده است.

 

در نتیجه

تلفیقی از نهایت دانش، هنر و تجربه ی جراح به همراه آگاهی لازم بیماران در بالا بردن احتمال موفقیت این جراحی ها تاثیر بسزایی دارد.

جراح موفق در رینوپلاستی

Surgery successful in rhinoplasty

واژه موفقیت در جراحی زیبایی بینی این گونه تعریف می شود که اگر بعد از عمل جراحی پلاستیک بینی در زیبایی چهره تاثیر مثبتی ایجاد و در کنارش سلامت راه تنفسی بینی حفظ شده باشد، عمل جراحی موفق بوده است.

در مقابل اگر عمل جراحی، چهره ای بسیار زیبا ولی مشکلات تنفسی برای شخص به وجود بیاورد ، این جراح-ضصسی کاملاً ناموفق است.

میزان جراحی بینی، چه مثبت و چه منفی ارزیابی شود ، ایران را به پایتخت جراحی بینی در دنیا تبدیل کرده است. سالانه حدود ۸۰ هزار جراحی بینی در ایران انجام میشود که این رقم هر سال بیشتر خواهد شد.

 

معیارهایی که جراح موفق در رینوپلاستی باید داشته باشد :

ـ تقویت بینی به جای کاهش بافت های آن

در جراحی رینوپلاستی به جای کم کردن و کاهش بافت های پشت بینی با تقویت و افزایش حمایت پایه ی بینی در ناحیه ی نوک بینی، قوز بینی اصلاح می شود.

در روش های قدیمی، جراحی بینی بیشتربر برداشتن و خارج کردن بافت بینی متکی بود و تقریباً بینی ، همیشه کوچک می شد.

معیارهای جراح رینوپلاستی

Surgeon criteria

۲ ـ عروسکی نکردن بینی

یکی از زیباترین حالت پشت بینی، حالتی است که اصطلاحاً پشت بینی قوی نامیده می شود. امروزه اکثر متقاضیان جراحی پلاستیک بینی خواهان تغییرات طبیعی در بینی هستند.

اصطلاحی مثل بینی عروسکی یا بینی سرسره ای سال ها در بین مردم به عنوان اصطلاحی برای توصیف برخی  از بینی های عمل شده به کار می رفت، در صورتی  که در جامعه یی با فرهنگ بالا این نوع بینی تصنعی و زشت تلقی می شوند.

از لحاظ زیبایی شناختی قوس دار شدن بینی اصلاً زیبا نیست و یک پشت بینی قوی باید صاف یا حتی برخی اوقات کمی پری داشته باشد که این پر بودن پشت بینی خیلی از افراد را زیباتر می کند.

در مردان نیز این پر بودن باید از زنان بیشتر باشد.

۳ ـ قوی کردن پشت بینی

در عمل های جدید بر عکس روش های قدیمی به هیچ وجه اتصالات غضروف های بینی در بخش های  مختلف قطع نشده

و برای کم کردن پهنای نوک بینی با روش های مخصوصی، تغییر حالت نوک بینی به شکل طبیعی بدون برداشتن غضروف ها انجام می شود.

بنابراین نوک بینی حالت طبیعی داشته و پهنای طبیعی آن، آن چنان خود را نشان میدهد که انگار هیچ جراحی روی نوک بینی انجام نشده است.

چنانچه نوک بینی بیش از حد باریک شده باشد، علاوه بر این که ظاهر مصنوعی و زشتی به بینی می دهد با فرو رفتگی های زیادی که در اطراف آن ایجاد می شود مسیر تنفسی دچار تنگی خواهد شد..

۴ـ تقویت ساختار بینی

برای رفع افتادگی بینی طبیعی از روش های تقویتی استفاده می شود تا علاوه بر دوام طولانی مدت، ظاهر طبیعی بینی نیز حفظ شود.

در روش های نوین جراحی این کار با افزودن پیوندهای ستونی متعدد غضروفی در پایه ی بینی انجام می گیرد. در این صورت ظاهر جوان تر بینی با طبیعی بودن آن هماهنگ می شود.

ایران ناز، در روش های قدیمی بالا بردن نوک بینی مستلزم برداشت بیش از حد بافت های بینی بود که در بسیاری از موارد، این پدیده با عواقب نامطلوب تنفسی همراه است. در این بیماران پره های بینی، هنگام دم روی هم می افتند و مانع تنفس راحت حین خواب می شوند.

 

http://dr-heidari.ir/

 

  • dr-heidari mahdi
  • ۰
  • ۰

جراح خوب بینی

جراح بینی

جراح خوب بینی خوب فردی است که باعث می شود فرد متقاضی عمل پس از عمل و سپری کردن دوره نقاهت به شکل و ظاهر بینی اش حس خوبی داشته باشد. افراد بسیاری تصور می کنند جراح بینی فقط عمل زیبایی بینی را انجام می دهد ولی در حقیقت اینطور نیست. بلکه جراح، بینی کسانی را که مشکلاتی در ساختار صورت و بینی و اندام‌های تنفسی شان دارند نیز عمل می کند.

 

جراح بینی

 

اگر جراح کارش را روی بینی بیمار به خوبی انجام دهد و اصول و تکنیک‌های لازم را روی بینی بیمار پیاده کند، می تواند باعث بالا زفتن اعتماد به نفس فرد شده و روحیه اش را تقویت کند و اگر مشکلات تنفسی هر چند جزئی بیمار برطرف شود، باعث می شود سطح بازدهی و کارایی فرد در کار و زندگی افزایش پیدا کند.

کار جراح بینی

اگر چه خیلی از متقاضیان عمل بینی جهت زیبایی اقدام به عمل می کنند اما جراح فقط عمل زیبایی بینی انجام نمی دهد. بلکه عمل بینی را روی صورت و مجاری تنفسی افراد، به منظور بهبود عملکرد تنفسی فرد نیز انجام می دهد.

جراح و بیمار باید قبل از جراحی  وضعیت موجود را بررسی کنند و بسنجند و سپس با همفکری هم بهترین تصمیم را در مورد انجام عمل و نوع عمل بگیرند تا نتیجه عمل رضایت بخش باشد. جراح  می تواند به افراد در زیباتر کردن صورتشان کمک کند.

توصیه می شود عمل بینی را در کلینیک‌های خوب انجام دهید. چون یک جراح هر چقدر هم که کار بلد و با تجربه باشد، در یک کلینیک متوسط و با امکانات کم نمی‌تواند کارش را به خوبی انجام دهد. بنابراین باید جراحی را به فردی سپرد که علاوه بر داشتن مهارت و تخصص بالا در کلینیک‌هایی با بروزترین تجهیزات و تکنولوژی‌ها، بینی را عمل کند.

 

روش‌های عمل بینی

عمل‌ هایی که جراح روی بینی انجام می‌ دهد به‌ طور کلی به دو دسته عمل بینی باز و عمل بینی بسته تقسیم می شود. در جراحی بینی، نقش جراح اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین توصیه می‌شود برای عمل بینی نزد بهترین جراح بینی بروید.

جراحی پلاستیک بینی

امروزه جراحی بینی با به وجود آمدن تکنیک های ویژه و تجهیزات مدرن جراحی، پیشرفت‌ زیادی کرده است. اما خیلی از این تجهیزات را همه جراحان ندارند؛ چون قیمت های بسیار بالایی دارند به همین جهت به متقاضیان جراحی بینی توصیه می شود نزد جراحی بروند که در یک کلینیک مجهز به لحاظ تجهیزات و تکنولوژی کار می کند.

 

مدت استراحت بعد از عمل‌ بینی

مدت زمانی که بیمار بعد از جراحی بینی باید استراحت کند به نوع عمل بستگی دارد و ممکن است از یک روز تا چندین ماه متغیر باشد. با کم شدن تورم و کبودی بینی و صورت، بیمار می‌تواند به محل کارش بازگردد.

مدت استراحت با تجویز جراح بینی

 

ممکن است گاهی بعد جراحی پزشک اجازه مرخصی از بیمارستان را به بیمار بدهد و بیمار بعد عمل نیاز به بستری شدن نداشته باشد. به طور معمول ۳ هفته بعد عمل بینی، نتایج اولیه جراحی تشخیص داده می شود اما نتیجه نهایی ۶ ماه بعد عمل مشخص می شود.

 

رینوپلاستی بینی

در رینوپلاستی بینی، پزشک با در نظر گرفتن شکل مناسب بینی و برداشتن قسمت های اضافه بینی و شکل و فرم دادن به قسمت‌‌های باقیمانده، این کار را انجام می دهد.

جراح خوب کسی است که عمل بینی را با در نظر گرفتن سایر اجزای صورت انجام می دهد. در واقع بهترین شکل بینی زمانی حاصل می شود که با سایر اجزاء صورت دارای هماهنگی و تناسب باشد. جراح، در عمل رینو پلاستی، اشکالاتی رابرطرف می کند که در زیر به برخی از این اشکالات اشاره می کنیم:

  •   بزرگ بودن اندازه بینی
  • افتادگی نوک بینی
  • رفع قوز بینی
  • پهن بودن بینی
  • بزرگ بودن سوراخ‌های بینی
  • اصلاح انحراف تیغه بینی

 

سن انجام رینوپلاستی

این عمل معمولا بعد از بلوغ کامل و به دست جراح انجام می شود. البته در سال‌های اخیر عمل جراحی رینوپلاستی در سنین بالای ۵۰ سال نیز زیاده شده است. اگر وضعیت عمومی و سلامتی دارای مشکل خاصی نباشد، انجام رینوپلاستی برای این افراد مانعی ندارد.

 

عمل رینوپلاستی توسط جراح بینی

 

رینو پلاستی در بهبود و یا تشدید علائم حساسیت بینی تاثیری ندارد. مبتلایان به آلرژی بینی هم مانعی برای انجام این عمل ندارند. اما به تجویز جراح باید از داروهای ضد حساسیت، بعد از جراحی مصرف کنند.

 

بهترین جراح بینی در تهران کیست؟

برای شناسایی بهترین جراح  در تهران، به مطب پزشک بروید و نمونه کارهای وی را ببینید تا بتوانید تشخیص دهید که کارش متناسب با سلیقه ‌ی شما می باشد یا خیر؟

در عمل بینی باید از بهترین جراح بینی انتظارات منطقی داشت. البته یک جراح خوب باید قبل از عمل با بیمار صحبت کند و از نتیجه جراحی به بیمار اطمینان دهد تا بیمار ترس و نگرانی نداشته باشد. هر چه همکاری بین جراح  و بیمار بهتر باشد، جزاحی نیز موفقیت آمیزتر خواهد بود.

یک جراح خوب، علاوه بر مهارت و تخصص‌های لازم، باید زمان مشاوره دادن بدون در نظر گرفتن منافع خود به‌ خوبی بیمار را راهنمایی کند و کاری را انجام دهد که به صلاح بیمار باشد. جراح باید یک دیدگاه کلی از نتیجه عمل به بیمار بدهد تا بیمار بتواند تصمیم درستی بگیرد. بنابر این برای رسیدن به نتیجه دلخواه ،عمل بینی خود را به جراحی بسپارید که تا حدود خیلی زیادی موفقیت عمل تضمین شده باشد و نگرانی کمتری را تجربه کنید.

 

معیارهای لازم برای انتخاب بهترین جراح

از معیارهایی لازم برای انتخاب جراح خوب این است که جراح  باید در مورد بینی اطلاعات کافی به شما بدهد. بهتر است به هنگام مراجعه به پزشک برای جراحی، نمونه کارهای او را ببینید تا با شیوه کاری او آشنا شوید و بتوانید تصمیم درستی بگیرید. بهتر است یک لیست از پزشکان مطرح و باتجربه تهیه کنید و به تک تک آنها سر بزنید تا بالاخره بتوانید جراح مطابق با سلیقه خود را انتخاب کنید.

 

معیارهای انتخاب جراح بینی

 

داشتن تخصص و مهارت کافی در زمینه جراحی زیبایی بینی از معیار های انتخاب جراح  خوب می باشد. یک جراح خوب، پوست، استخوان بندی و غضروف بینی بیمار را بررسی میکند و سپس تکنیک مورد نظر خود را برای جراحی وی انتخاب می کند. یک جراح خوب باید با تجربه و مهارتی که در جراحی بینی دارد بیشترین تاثیر گذاری را بر روی نتیجه جراحی بگذارد.

 

انتخاب بهترین جراح بینی

برای تحقیق و انتخاب بهترین جراح باید وقت کافی بگذارید؛ چون ‌یک عمل اورژانسی نیست. درباره میزان تحصیلات و تجربه کاری جراح  مورد نظر تان تحقیقات لازم را انجام دهید.

 

 

به طور کلی یک  جراح بینی  باید دارای ویژگی های زیر باشد

 

– یک جراح  پیش از انجام جراحی بینی اطلاعات  لازم را قبل از هراقدامی در جلسه مشاوره به بیمار گوش زد کند.

 

-جراح  با توجه به  فرم بینی واجزای دیگر صورت فرد بهترین روش جراحی را انتخاب می کند تا با صورت وی هماهنگی کافی را داشته باشد.

 

– یک جراح  باید با تجربه کافی و تخصص لازم  که درزمینه جراحی بینی دارد. بهترین نوع جراحی را انتخاب کند تا بیمار از نتیجه جراحی رضایت داشته باشد.

 

–  قبل از هر اقدامی در ابتدا به سلامت وعمل تنفس بیمار را در نظر می گیرد.

 

در صورت رعایت این نکات  در انتخاب جراح خوب در تهران می توانید درصد موفقیت جراحی بینی خود را  به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

https://drbayatshahbazi.clinic/

 

  • dr-heidari mahdi