دکتر فوق متخصص جراحی پلاستیک

جراحی سینه لیپوماتیک لیفت صورت

دکتر فوق متخصص جراحی پلاستیک

جراحی سینه لیپوماتیک لیفت صورت

  • ۰
  • ۰

ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یا تامی تاک چیست؟

ابدومینوپلاستی عمل جراحی است که چربی و پوست اضافی برداشته می شود و در اغلب موارد عضلات و جدار شکم تضعیف شده، اصلاح شده و شکم صاف تر میگردد.

ابدومینوپلاستی

جدار شکم محکم و صاف چیزی ست که اغلب ما با انجام ورزش و کنترل وزن دنبال بدست آوردن آن هستیم. ولیکن گاهی با اقدامات فوق به هدفمان نمیرسیم. ابدومینوپلاستی در کنار ورزش و رژیم غذایی مناسب موجب ایجاد فرم ایده آل برای جدار شکم میگردد.

حتی در بیمارانی که از نظر وزن و تناسب اندام طبیعی هستند، میتوانند جدار شکم شل و افتاده داشته باشند. از مهمترین علل اختلال فوق عبارتنداز: افزایش سن، فاکتورهای ارثی، حاملگی، جراحی های قبلی، تغییرات شدید وزن

درچه مواردی ابدومینوپلاستی کمک کننده نیست؟

ابدومینوپلاستی جایگزینی برای رژیم غذایی و ورزش نمی باشد.با وجودی که اثرات ابدومینوپلاستی می تواند پایدار باشد، تغییرات شدید وزن می تواند موجب ازبین رفتن نتایج مطلوب آن گردد.

به همین علت اگر بیمار می خواهد بازهم وزن خود را کاهش یا افزایش بدهد یا برنامه ای برای حاملگی دارد بهتر است که عمل جراحی ابدومینوپلاستی را به بعد از آن موکول کند.

توصیه کلی جراحان پلاستیک به بیماران این است که بایستی برای 6 تا 12 ماه قبل از عمل جراحی ابدومینوپلاستی وزن خود را ثابت نگه داشته باشند.

ابدومینوپلاستی موجب بهبود کیفیت پوست شما نمیگردد و آثار استریا را ازبین نمیبرد ولیکن گاهی با برداشتن پوست اضافی جدار شکم استریاهای نواحی از شکم همراه آن برداشته می شود.

ابدومینوپلاستی چیست

 

چه بیمارانی برای ابدومینوپلاستی مناسب می باشند؟

این عمل جراحی درهر بیماری متفاوت انجام می شود و نتایج متفاوتی خواهد داشت. شما نباید نتایج عمل را با عکسهای ایده آل مقایسه کنید.

درصورتی شما کاندید مناسب ابدومینوپلاستی می باشید که: از لحاظ پزشکی از دیگر جهات سالم باشید، وزن شما ثابت باشد، چاق نباشید و شاخص توده بدن زیر 30 باشد، انتظارات واقعی از عمل داشته باشید، سیگار نکشید، و از ظاهر کنونی شکمتان ناراضی باشید.

مراحل انجام ابدومینوپلاستی

1-  بیهوشی

در اغلب بیماران متخصص بیهوشی به شما روش بیهوشی عمومی را پیشنهاد می کند که با تزریق داروی بیهوشی به داخل رگ شروع میکردد.

2-  خط برش جراحی

یک خط برش در زیر شکم بین ناحیه رویش مو پوبیس و قسمت تحتانی شکم ایجاد خواهد شد. شکل و طول برش جراحی با میزان پوست اضافی مشخص خواهد شد. عضلات و جدار شکم در خط وسط از زیر جناق تا ناحیه پوبیس بهم نزدیک خواهد شد.

برش جراحی اغلب در دورتادور ناف اغلب ایجاد میگردد. پس از بلند کردن پوست از جدار شکم، پوست کشیده شده و پوست اضافی برداشته می شود.

3-  بستن محل برش جراحی

اغلب دو عدد درن بسته تعبیه میگردد سپس لبه های محل عمل جراحی به یکدیگر در چند لایه با استفاده از نخ بخیه یا روشهای دیگر ترمیم میگردد

4-  نتیجه جراحی

درنهایت شکم صاف، جدار شکم محکم که متناسب با بدن و اندام شما می باشد، خواهید داشت

 

نحوه جراحی ایدومینوپلاستی

پروسه بهبودی پس از عمل ابدومینوپلاستی چگونه است؟

در طول دوران ریکاوری از عمل ابدومینوپلاستی، شما گن و شکم بند بایستی بپوشید تا تورم بعداز عمل کاهش پیدا کند. درجهت تخلیه مایع تجمع یافته در زیر پوست تعبیه میگردد که معمولا چند روز بعداز عمل برداشته می شود.

پانسمانها بایستی طبق توصیه جراحتان تعویض گردند و استحمام یک یا چند روز بعداز عمل، بنا به نظر جراحتان، بلامانع است.

داروهای توصیه شده که اغلب شامل انتی بیوتیک میباشد، بطور مرتب استفاده گردند.

چه انتظاراتی بایستی بعداز عمل ابدومینوپلاستی داشته باشیم؟

نتایج زیبایی تامی تاک  بعداز عمل ممکن است به علت تورم شکم بعداز عمل تا بهبود کامل جدار شکم، مشخص نگردد.

بعداز یک تا دو هفته شما قادر خواهید بود تا بصورت صاف بایستید و شکمتان صاف و محکم و متناسب با اندام شما خواهد بود.

گن ابدومینو پلاستی

در خانمهایی که قبلا سزارین شده بودند، اسکار با طول بیشتری اغلب منطبق بر اسکار سزارین میباشد. اسکار عمل جراحی ممکن است تا یکسال طول بکشد تا ظاهر محوی پیدا کند.

با وجودی که نتایج مطلوب مدنظر جراح میباشد، گاهی بیش از یک عمل جراحی برای بدست آوردن نتیجه مطلوب مورد نیاز میباشد.

انواع روش انجام ابدومینوپلاستی

درروش تامی تاک پزشک از دو نوع روش برای کوچک کردن و آب‌کردن شکم استفاده می کند. در این روش پزشک با توجه به پوست شما و چربی شکم نوع مناسب جراحی را به شما پیشنهاد می‌دهد.

ابدومینوپلاستی کامل : یکی از روش‌ها برای این جراحی ابدومینوپلاستی  کامل است.این روش برای بیماران دارای ذخایر چربی بیش‌ از حد و نیز افرادی که افتادگی لایه‌های زیرین عضلات و پوست شکم دارند،مناسب است.

روشهای ابدومینوپلاستی

مینی ابدومینوپلاستی :روشی دیگری است که  در ابدومینوپلاستی  مورداستفاده قرار می گیرد این روش مناسب افرادی است  که دارای توان عضلانی خوبی باشند اما مقدار زیادی پوست اضافی در منطقه شکم دارند و شکم بیمار پر از چین‌ و چروک است.

مراقبت های بعد از جراحی ابدومینو پلاستی

بعد از ابدومینو پلاستی تا دو روز دربیمارستان بستری شوید . پس‌ ازآن تا چند روز باید از شکم‌بند جراحی  استفاده کنید درهفته اول شما باید به‌ صورت  مداوم ازشکم بند استفاده کنید و بعداز یک هفته درطول روز به مدت یک ماه باید از این شکم‌بند استفاده کنید همچنین یک دوره آنتی‌بیوتیک برای جلوگیری از هر گونه عفونت برای شما تجویز می‌شود.

اگر شما قصد دارید عمل ابدومینوپلاستی انجام دهید تقریباً به دو هفته مرخصی نیاز دارید. همچنین باید تا شش هفته از فعالیت‌های جسمی و فعالیتهای شدید دوری‌ کنید تا عوارض این عمل بروز نکند.

 

https://drhessami.com/

  • ۹۸/۱۰/۲۴
  • dr-heidari mahdi

نظرات (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی