دکتر فوق متخصص جراحی پلاستیک

جراحی سینه لیپوماتیک لیفت صورت

دکتر فوق متخصص جراحی پلاستیک

جراحی سینه لیپوماتیک لیفت صورت

  • ۰
  • ۰

قیمت پروتز سینه

پروتز سینه و شیردهی

قیمت پروتز سینه و شیردهی: معمولا سوال رایجی که همیشه توسط کاندیداهای پروتز سینه پرسیده می شود این است که آیا پروتز سینه و شیردهی با هم ارتیاط دارند یا نه ؟

پروتز سینه و شیردهی

در جواب باید گفت در صورتی پروتز سینه و شیردهی با هم ارتباط ندارند که هنگام جراحی، پروتز سینه را پشت نسج سینه و یا حتی پشت عضله پستان جای دهند و هیچ گونه ارتباطی با مجاری شیری نداشته باشد. اما اگر فرد همراه با پروتز سینه عمل های دیگری مثل لیفت سینه هم انجام دهد و در مجاری شیری دستکاری ایجاد شود، امکان دارد در فرد ۳۰ تا ۴۰ درصد افت شیردهی اتفاق بیفتد و پروتز سینه و شیردهی به هم ربط پیدا کنند. بنابراین این امکان وجود دارد که پروتز سینه و شیردهی با یکدیگر اختلال داشته باشند.

ارتباط پروتز سینه و شیردهی

پروتز سینه و شیردهی: درحالت کلی، پروتز سینه و شیردهی ارتباطی به هم ندارند. گاهی دیده می شود که بافت سینه بسیار کوچک است و نیاز دارد تا اندیکاسیون پروتز سینه بر روی آن انجام شود. همین کوچک بودن بافت سینه باعث کم بودن شیر مادر است و چه قبل پروتز چه بعد پروتز شیر مادر کم خواهد بود و ربطی به عمل پروتز سینه ندارد.

پروتز سینه و شیردهی و بارداری

عمل پروتز سینه هیچ خطری برای بارداری ندارد اما چون در دوران بارداری تغییرات هورمونی اتفاق می افتد، سبب تغییراتی در اندازه و شکل سینه ها می شود و این تغییرات تا زمان پس از بارداری نیز ادامه دارد چرا که ترشح شیر تا آن زمان ادامه دارد. بنابراین توصیه می شود افرادی که قصد انجام عمل پروتز سینه دارند آن را بعد دوران بارداری و شیردهی انجام دهند تا پروتز سینه و شیردهی با یکدیگر تداخل نداشته باشند.

پروتز سینه و شیر دادن

افتادگی پوست سینه پس از دوران بارداری

پروتز سینه و شیردهی: پس از دوره حاملگی پوست سینه افتاده و کشیده میشود که امری کاملا طبیعی است اما در افرادی که پروتز سینه انجام داده اند با توجه به خاصیت نگهدارندگی پروتز، افتادگی می تواند کمتر هم باشد. البته در نظر داشته باشیم که این امر برای بانوانی صادق است که پروتز سینه متعادلی دارند و اگر پروتز سینه  بسیار بزرگ باشد وزن آن ممکن است باعث نزول پستان ها شود. البته این نزول بخاطر پروتز قابل توجه نیست ولی امکان پذیر است.

 

اگر پس از حاملگی و شیردهی، ظاهر سینه هایتان بد شد، می توانید با یک عمل جراحی لیفت سینه، یا ترکیبی از جراحی لیفت و پروتز، سینه هایتان را مثل قبل حاملگی خوش فرم کنید .

تصور غلط در مورد پروتز سینه و شیردهی

پروتز سینه و شیردهی:ربرخی افراد که قصد انجام عمل پروتز سینه دارند تصور می کنند که اگر جراحی پروتز سینه انجام دهند، چون در سینه هایشان پروتز گذاشته می شود دیگر قادر نخواهند بود شیر دهی داشته باشند و حتما پروتز سینه و شیردهی به یکدیگر مرتبطند که این تصور غلطی می باشد، چون با اینکه در سینه پروتز جا گذاشته می شود اما  بافت طبیعی و مجرای شیردهی در محل خودشان باقی می مانند و امکان شیر دهی بعد از انجام این جراحی وجود خواهد داشت و پروتز سینه و شیردهی مشکلی برای یکدیگر ایجاد نخواهند کرد.

در عمل پروتز سینه،برشی دور هاله سینه، زیر سینه و یا زیر بغل ایجاد می کنند که اگر برش را در دور هاله سینه ایجاد کنن ، ممکن است چند مجرای شیری قطع شود که بر میزان شیر دهی تاثیر خواهد گذاشت و در اینصورت است که پروتز سینه و شیردهی با یکدیگر مشکل خواهند داشت.

 

ارتباط محل قرار گیری پروتز سینه و شیردهی

پروتز سینه و شیردهی: محل قرار گیری پروتز سینه به عوامل مختلفی همچون تشخیص پزشک، فرم سینه و هدف متقاضی عمل زیبایی سینه بستگی دارد، اما برای مادران شیرده قرار دادن  پروتز سینه در عضلات سینه، بهترین گزینه می باشد. تا در روند پروتز سینه و شیردهی مشکلی ایجاد نشود.

بهترین محل قرار گیری پروتز سینه

 

مشکلات اساسی جراحی بزرگ سازی سینه (ایمپلنت سینه)

اگر در داخل سینه ایمپلنت‌های سیلیکونی یا سالین قرار گرفته باشد، امکان دارد حساسیت نوک سینه‌ها کمتر یا بیشتر از حالت عادی شود.
هنگامی که خانمی زایمان می ‌کند و شیر داخل سینه‌هایش می‌آید، گاهی ممکن است تورم سینه‌ها بیش از اندازه و حتی اغراق آمیز شود. همچنین احتمال می رود دچار مشکل بیماری ورم سینه (mastitis)، همراه با درد و تب و لرز شدید شود.

 

تاثیر محل برش سینه در شیردهی

پروتز سینه و شیردهی: اینکه مادری که پروتز سینه انجام داده بتواند به نوزاد شیر دهد یا نه و پروتز سینه و شیردهی او مشکلی خواهد شد یا نه، به روش جراحی‌ پروتز نیز بستگی دارد؛ اما بیشتر روش ها را به گونه‌ ای انجام می دهند که با شیردهی زنان سازگار باشد و در پروتز سینه و شیردهی مشکلی ایجاد نشود. برش‌هایی که هنگام عمل پروتز سینه در قسمت زیر سینه و زیر بغل زده می شود، مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر برش «لبخند» مانند در اطراف هاله نوک سینه انجام شود احتمال بروز مشکل در دوران بارداری بیشتر می شود.

 

پروتز سینه و شیردهی: حالا که درباره‌ی روش های برش سینه هنگام پروتز اطلاعاتی کسب کرد‌ید می‌توانید قبل ازعمل از پزشک خود در مورد محل ایجاد برش سوال کنید و بدانید که این برش، مشکلی میان پروتز سینه و شیردهی ایجاد خواهد کرد یا نه؟ اگر برش در زیر سینه و روی چین افقی سینه انجام شود، دارای حالت تهاجمی کمتری است و آسیب کمتری به سینه وارد می شود و مادر می تواند پس از عمل به طور کامل شیردهی انجام دهد و پروتز سینه و شیرهی مثل حالت عادی خواهد بود و به علاوه اسکاری که در بعضی افراد در اثر جراحی به وجود می‌آید در این روش برش، کمتر دیده می شود.

محل برش پروتز سینه

راه حل

پروتز سینه و شیردهی: فردی که عمل پروتز سینه انجام داده تا زمانی که اقدام به شیردهی نوزادش نکند، نمی تواند بفهمد که آیا بافت و سلولهای شیرساز پستانش  با عمل جراحی پروتز سینه، تحت تاثیر قرار گرفته است یا نه و پروتز سینه و شیردهی او مشکلی دارد یا نه. البته اگر بعد از گذشت مدتی هنوز هم در نوک سینه‌هایش حس دارد شانس بیشتری برای شیردهی کامل به نوزادش خواهد داشت.

اگر مادر با میزان شیری که دارد نمی تواند همه نیاز نوزادش را فراهم کند، باید از شیر خشک یا شیر فردی دیگر برای تکمیل تغذیه و تأمین نیاز کودک استفاده کند. حتما باید پزشک نوزاد از جراحی سینه مادر آگاه شود تا بتواند به طور کامل مراقب روند افزایش وزن نوزاد باشد تا اطمینان حاصل شود که به اندازه کافی به نوزاد غذا می رسد.

 جراحی سینه به دلیل عدم رشد سینه ها

اگر جراحی سینه به دلیل رشد نکردن سینه (هیپوپلازی سینه) بوده باشد، امکان دارد مادر مشکلاتی در تأمین شیر به میزان کافی به نوزاد داشته باشد، بنابراین مادر باید پس از هر بار شیردهی از شیردوش استفاده کند تا تولید شیر را در سینه هایش تحریک کند.

شیردهی پس از پروتز سینه

پروتز سینه و شیردهی: بنابراین اگر هم اکنون به جراحی ایمپلنت (بزرگ سازی سینه) فکر می‌کنید و قصد دارید به نوزادتان هم شیر بدهید، توصیه می شود جراحی را تا زمانی که آخرین نوزادتان را از شیر گرفتید، به تعویق بیندازید. چون سینه ها در زمان بارداری و شیردهی تغییر می‌کنند و این تغییر ممکن است زیاد و غیر قابل بازگشت باشد.

سوالاتی در مورد پروتز سینه و شیردهی

پروتز سینه و شیرهی؟ از دیگر سوالاتی که در مورد عوارض پروتز سینه و شیر دهی مطرح می شود این است که آیا امکان دارد مواد پروتزی به داخل شیر مادر نفوذ کنند و وارد بدن نوزاد شوند؟ پاسخ منفی است. چون طبق تحقیقات انجام شده، در شیر بانوانی که پروتز سینه انجام داده اند، هیچ ماده مضری دیده نشده و تفاوتی بین شیر این مادران با مادران دیگر وجود ندارد. و در این خصوص پروتز سینه و شیردهی مثل حالت عادی خواهد بود.

زنانی که قصد بارداری دارند یا در حال حاضر مادر هستند ممکن است از شنیدن رابطه بین پروتز سینه و شیرهی و توانایی شیردادن به نوزاد پس از گذاشتن پروتز سینه تعجب کنند. چون به دلیل آسیبی که به اعصاب سینه هنگام جراحی پروتز سینه وارد می شود، در حالت کلی مادر ۵۰ درصد شانس شیردهی فرزند خود را در آینده از دست خواهد داد .

عوامل دخیل در پروتز سینه و شیرهی

در رابطه با پروتز سینه و شیردهی عوامل زیر دخیل هیتند:
– سایز پروتز سینه

– محل قرارگیری پروتز.

در مورد پروتز سینه و شیردهی، برخی خانم ها نیز نگران مخلوط شدن ترکیبات شیمیایی پروتز با شیر موجود در سینه هستند. اما به عقیده کارشناسان ترکیبات موجود در پروتز با شیری که از سینه مادر تولید می شود مخلوط  نمی شود و شیردادن به نوزاد پس از جراحی پروتز در صورتی که مادر تمایل به این کار داشته باشد مانعی ندارد.

از موارد دیگری که در رابطه با پروتز سینه و شیردهی وجود دارد اینست که بعد از جراحی امکان دارد حساسیت نوک سینه کم شود یا حساس آن ها کم شود که بر ترشح و تولید شیر اثر گذار است. چون یکی از روش های تولید و جاری شدن شیر از سینه تحریک نوک سینه توسط مکیدن نوزاد می باشد.

پروتز سینه و شیر دادن به نوزاد

 

 

https://drbayatshahbazi.clinic/

 

  • ۹۸/۰۵/۱۶
  • dr-heidari mahdi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی