دکتر فوق متخصص جراحی پلاستیک

جراحی سینه لیپوماتیک لیفت صورت

دکتر فوق متخصص جراحی پلاستیک

جراحی سینه لیپوماتیک لیفت صورت

  • ۰
  • ۰

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی ، بینی استخوانی یا بینی عقابی ویا بینی قوزدار گونه ای از بینی است که با برامدگی پل مانند بر روی بینی شکل ظاهری بینی را خمیده می کند.یکی از متداول ترین مراجعات جراحی بینی بخاطر برداشتن این پل می باشد. این پل ها یا بهتر بگوییم این قوزهای بینی سایز های متفاوتی دارند که روش جراحی را با توجه به مقدار بزرگی این قوز جراحان انتخاب می کنند که این روش ها عبارت اند از رینوپلاستی باز یا بسته می باشد.

جراحی بینی استخوانی

دلایل و علل بینی استخوانی :

تمامی کسانی که در شکل ظاهری بینی خود با برامدگی مواجه هستند همواره با این مشکل روبه رو هستند که بینی انها متناسب با صورت آنها نیست و از این مشکل معمول زیبایی رنج می برند. برامدگی بینی بیشتر به علت مسائل ارثی و ژنتیکی به وجود می آید که علت این امر رشد بیش از حد غضروف بینی و استخوان ان می باشد.علاوه بر این ممکن است این برامدگی ها به دلیل صدمه های که در دوران کودکی یا نوجوانی وارد شده است باعث این شده است که بافت غضروفی و استخوانی بینی بیش از حد رشد کند تا در نهایت باعث برامدگی بر روی بینی شود.

 

قوز بینی تناسب ایده ال صورت را برهم میزند و مشکلات زیبایی را به وجود می اورد که این امر تاثیر بدی بر روی عکس های شخص  مخصوصا عکس هایی که به اصلاح از نیم رخ گرفته می شود ، می گذارد که اعتماد به نفس شخص را به حد محسوسی کاهش می دهد در حقیقت قوز بینی باعث کاهش هارمونی اجزای صورت می شود و به احتمال فراوان این مهمترین دلیل برای جراحی بینی های استخوانی یا غضرفی می باشد.

 

جراحی بینی استخوانی

درمان :

بیمارانی که تصمیم دارند برآمدگی بینی خود را  از بین ببرند . روش های مختلفی برای درمان این موضوع استفاده می شود . برای رفع مشکل قوز بینی روش های جدید و معتبری برایجراحی بینی ابداع شده است که مدت زمان جراحی بینی را به پنج دقیقه کاهش داده است .

 

در جراحی های نوین که جراهی بینی پنج دقیقه ای شهرت یافته است از روش تریق و پرکننده های پوستی همچون ولما، رادیوس، رستیلان، ژودرم و یا پرلان در اطراف پل بینی یا برآمدگی بینی استفاده می شود و به این ترتیب سطح برامدگی بینی صاف و هموار خواهد شد و ظاهری زیبا تر و شکیل تر پیدا خواهد کرد که اعتماد به نفس شخص را به شدت افزایش می دهد این تکنیک مناسب کسانی است که از عمل جراحی بینی ترس و واهمه زیادی دارند و دنبال بهتر شدن تناسب و توازن صورت خود می باشند . این تکنیک  برای انواع مختلف قوز بینی مناسب است.

 

بینی استخوانی بدون عمل

در کنار روش تزریق یا به اصطلاح پنج دقیقه ای ، می توان  روش های قدیمی و سنتی این امر یعنی جراحی زیبایی بینی را پیشنهاد داد که در این تکنیک برای رفع قوز بینی یا همان برآمدگی بینی برای زیبا تر شدن از عمل جراحی بینی بر روی شخص متقاضی باید انجام شود . باید توجه داشت که در عمل بینی باید به تخصص و مهارت  جراح بینی و زیبایی و همچنین تجربه پزشک جراح توجه زیادی به عمل بیاید.

 

عکل بینی استخوانی

 

در طول زمان جراحی زیبایی بینی قوز بوجود آمده بر روی بینی کمتر خواهد شد و در همین راستا طول بینی و عرض آن و همچنین مابقی مشکلاتی که باعث از بین رفتن هارمونی بینی شده است بطور کامل اصلاح می شود تا با این عمل ظاهری متناسب، بهینه، زیبا و مناسب با هارمونی صورت شخص بیمار بوجود خواهد امد.

جراحی بینی استخوانی جهت کوچک کردن بینی زمان زیادی نمی برد و با استفاده از بی هوشی  عمومی انجام پذیر خواهد بود. و بیمار معمولا پس از چند روز بعد از جراحی در صورت نداشتن علائم خاصی می تواند از بیمارستان مرخص شود .

طبیعتا بعد از عمل جراحی بینی باید مراقبت هایی صورت بگیرد که در اینجا به برخی از ان ها اشاره می کنیم : ااستفاده از آرامش بخش و مسکن ضد درد که تقریبا بیمار تا یک هفته بعد از عمل باید از آن ها استفاده نماید و همچنین بیمار باید به مدت یک هفته استراحت مطلق داشته باشد و پس از آن به محل کار خود باز گردد. در مقالات بعدی به شرح کامل مراقبت های پس از جراحی بینی بصورت مجزا خواهیم پرداخت.

آیا پس از جراحی بینی استخوانی یا قوز دار احتمال بازگشت وجود دارد؟

بعد از جراحی برآمدگی بینی استخوانی ، این احتمال خیلی کم است که شخص بیما مجدد با رشد غضروف و یا استخوان بینی مواجه شود یا به طور کلی به حالت قبل از جراحی باز گردد. البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی و مدیریت مناسب در طول مدت زمان دوره درمانی پس از جراحی بینی می تواند احتمال بازگشت برآمدگی بینی یا ایجاد ناهنجاری های دیگر بر روی سطح بینی را به حداقل رسانده و بطور محسوسی کاهش دهد.

جراحی بینی استخوانی که معمولا بخاطر بر امدگی روی پل بینی می باشد که در بین ایرانیان هم بسیار رواج دارد و برای افراد نامطلوب بوده و می خواهند این برامدگی را از بین ببرند باید حتما به یک پزشک متخصص جراح زیبایی و یا به مراکز تخصصی درمانی حرفه ای مراجعه نمایند .

 

بینی استخوانی


https://jarahizibaie.com


  • ۹۷/۱۲/۰۷
  • dr-heidari mahdi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی