دکتر فوق متخصص جراحی پلاستیک

جراحی سینه لیپوماتیک لیفت صورت

دکتر فوق متخصص جراحی پلاستیک

جراحی سینه لیپوماتیک لیفت صورت

  • ۰
  • ۰

جراحی بینی ترمیمی

جراحی بینی ترمیمی  همان جراحی ثانویه بینی است این جراحی می تواند بسیاری ازمشکلات جراحی اولیه را برطرف کند.در جراحی بینی به هر دلیلی برای بینی  یک فرد مشکلی به وجود آید بهترین راه حل  انتخاب بهترین جراح ترمیم بینی است.

 

جراحی بینی ترمیمی برای بازسازی و اصلاح ایرادهایی که در جراحی ابتدایی ایجاد شده است انجام می شود . بعضی مواقع در جراحی بینی، جراح به  بعضی نکات ریز توجه نکرده است و در بینی بیمار نقص های کوچکی ایجاد شده است  این نقص ها موجب نارضایتی بیمار از جراحی شده است بنابراین بیمار تصمیم می گیرد جراحی بینی ترمیمی انجام دهد.

 

جراحی بینی ترمیمی چگونه است؟

 

همان گونه که ازنام این جراحی پیدا است هدف این جراحی ترمیم بینی است .دربرخی مواقع  بعد از انجام اولین جراحی زیبایی بینی اگربیمار از نتیجه جراحی راضی نباشد می تواند این جراحی بینی ترمیمی را انجام دهد. جراحی بینی ترمیمی در بیشتر مواقع حتی گران تر از جراحی اولیه بینی است, زیرا جراح بینی علاوه بر جراحی ترمیمی بینی باید تغییرات بیشتری را نسبت به جراحی اولیه انجام دهد و علاوه بر این جراحی بینی ترمیمی پیچیده تر و سخت تر از جراحی اولیه ی بینی است.

 

ایرادات قابل حل در جراحی بینی ترمیمی

اگر در عمل جراحی بینی اول اصلاحاتی مانند کجی بینی،انحراف بینی ،بافت بینی بیشتر از اندازه برداشته شده باشد که این امر باعث شده باشد درقسمت پشت و یا دیواره بینی فرورفتگی ایجاد شود و یا بینی بیش از اندازه سربالا باشد این نوع نواقص تا حدود زیادی با جراحی ترمیمی قابل حل است.همچنین اگرقوزبینی به مقدار مناسب برداشته نشده باشد و بینی همچنان دارای برآمدگی باشد می توان از روش جراحی بینی ترمیمی استفاده کرد.

یکی از مشکل ترین جراحی بینی ترمیمی زمانی است که پوست در جراحی اول و یا بعد از آن آسیب ببیند گاهی اوقات حتی ترمیم برای این بیماران مقدور نیست.

 

چه زمانی جراحی بینی ترمیمی انجام دهید

 

زمان دقیقی برای جراحی بینی ترمیمی از طرف جراحان مشخص نشده است .بعضی از جراحان حداقل یک سال  پس ازانجام عمل بینی اول  را برای جراحی بینی ترمیمی پیشنهاد می دهند. اما بعضی از نقایص بینی را  می شود قبل از یک سال نیز برطرف کرد. جراح شما با معاینه می تواند این تصمیم را بگیرد. انجام ترمیم بینی زودتر از موعد باعث عوارضی حتی جبران ناپذیر خواهد شدبه این خاطر ترمیم بینی  باید در زمان مناسب انجام شود  زیرا دستکاری مجدد باعث مشکل خون رسانی پوست و مختل شدن ترمیم می گردد.

بعد از یکسال تورم بینی فروکش خواهد کرد و زخم و اسکارهای داخل بینی تا حد زیادی بهبود می یابد با ترمیم زود هنگام بینی به دلیل داشتن تورم بینی مشکلات دیگر بینی قابل تشخیص نخواهد بود.

 

قبل از جراحی بینی ترمیمی چه اقداماتی باید انجام داد

 

در جراحی بینی ترمیمی هم مانند جراحی بینی که برای اولین بار انجام می گیرد باید عکس برداری های لازم انجام بگیرد. در صورتی که فرد بعد از جراحی اول اختلالات تنفسی داشته باشد ممکن است جراح  از بیمار بخواهد عکس برداری های سی تی اسکن بینی و سینوس ها، آندوسکوپی بینی و سینوس ها را نیز انجام دهد تا بتواند جراحی ترمیمی را به درستی انجام دهد در غیر این صورت عکس برداری های معمولی انجام می شود تا جراح بینی بتواند نقایص ظاهری بینی و همچنین تاثیر آن در صورت فرد را متوجه شوید.

 

اگر برای جراحی بینی ترمیمی به جراح بینی دیگری مراجعه کرده اید اطلاعات لازم را در مورد جراحی ابتدایی خود دراختیار جراح قرار دهید.همچنین  ممکن است  برای عمل ترمیمی بینی به بیهوشی نیازباشد در این صورت باید تمامی آزمایشات پیش از جراحی بینی انجام بگیرد.

 

اهمیت پوست بینی در جراحی بینی ترمیمی

در جراحی اولیه  پزشک برش های ایجاد  می کند در جراحی ترمیمی نیز جراح بینی دوباره باید برش ها را ایجاد کند که برای جراح محدودیت ایجاد می کند و به همین دلیل این برش ها در پوست بینی باید به گونه ای ایجاد شود که آسیبی به پوست وارد نشود.اگر پوست بینی در جراحی اولیه بینی آسیب شدیدی دیده باشد جراحی ترمیمی بینی به سختی انجام می گیرد واین نوع جراحی  باید توسط یک متخصص ماهر انجام بگیرد.

 

جراحی بینی ترمیمی مناسب چه کسانی است

-ترمیم نوک بینی افتادگی دارد.

-برطرف کردن برآمدگی روی بینی که درجراحی بینی اولیه کامل برداشته نشده است.

-برطرف کردن انحراف تیغه بینی که جراحی بینی اولیه به آن توجهی نشده است.

– ایجاد تقارن بین سوراخ های بینی و برطرف کردن مشکلات تنفسی یا خشکی بینی که بعد از جراحی اولیه بینی به وجود آمده است.

-برطرف کردن فرو رفتگی هایی که در جراحی اولیه به دلیل برداشتن بیش از اندازه بافت های بینی در پشت یا دیواره بینی ایجاد شده است.

  • ۹۷/۱۱/۲۳
  • dr-heidari mahdi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی