دکتر فوق متخصص جراحی پلاستیک

جراحی سینه لیپوماتیک لیفت صورت

دکتر فوق متخصص جراحی پلاستیک

جراحی سینه لیپوماتیک لیفت صورت

  • ۰
  • ۰

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی: بینی گوشتی در قسمت پایینی اش دارای پوست ضخیم و چربی و در قسمت جلویی دارای غضروف پهن و بزرگ می باشد. و غضروف های بزرگی هم در قسمت پایینی کناری بینی دارد.

 

جراحی بینی گوشتی

به اعتقاد خیلی‌ها نتیجه جراحی بینی گوشتی به صلاح نیست و نتیجه رضایت بخشی ندارد. این امر مربوط به گذشته می‌شود که با تکنیک‌های قدیمی انجام می‌شد و نمی‌شد کار زیادی برای غضروف‌های نازک و پوست ضخیم انجام داد. اما تکنیک‌های امروزی کیفیت جراحی بینی گوشتی را  بالابرده است و می‌توان از این نوع جراحی بینی هم نتایج رضایت بخشی گرفت.

 

 

ویژگی بینی گوشتی

بینی‌های گوشتی که پوست ضخیم و چربی زیادی دارد ،ضخامت‌های مختلفی دارند .درست است که تشخیص بینی استخوانی و گوشتی کار آسانی است اما اگر قصد عمل بینی دارید این تشخیص را به عهده پزشک جراح بسپارید چرا که فقط پزشک می‌تواند نوع ضخامت پوست بینی شما را تشخیص دهد. پزشک برای این تشخیص پره‌های بینی را لمس می‌کند و از سوراخ‌های بینی عکس می‌گیرد و سپس به بیمار می‌گوید که چه  نوع عملی جراحی بینی باید انجام دهد.

زیبایی ضخامت پوست بینی را از پره‌های بینی تشخیص می‌دهند و با لمس کردن پره‌های بینی و یا گرفتن عکس از سوراخ‌های بینی ، نوع بینی و تغییرات ایجادشده در آن را تشخیص می‌دهند. یک جراح ماهر و باتجربه وقتی‌ که بینی بیمار را معاینه می‌کند و اسکلت‌بندی او را ارزیابی می‌کند، می‌تواند به‌ خوبی حدس بزند که نتیجه جراحی چگونه خواهد بود و به بیمار بگوید تا بیمار بتواند تصمیمات لازم را بگیرد.

 

 

 پوست ضخیم درجراحی بینی گوشتی

پوست ضخیم در جراحی بینی گوشتی

در بینی‌ گوشتی، خطوط تیز و زاویه‌ زیر یک پوشش ضخیم پنهان‌ شده‌اند و نمی‌شود به‌ راحتی آن را مشاهده کرد. اما جراح قادر است  بافت چربی که در زیر پوست قرار دارد را با دقت زیادی خارج کند.

 

 

 

 پوست نازک در جراحی بینی گوشتی

دارا  بودن از پوست نازک و ضخیم در بینی هرکدام مزایا و معایبی دارند. مثلاً پوست نازک بینی سریع‌تر بهبود می‌یابد اما عیبی که دارد این است که گاهی به علت نازکی زیاد ممکن است مشخصات بینی و حتی ایرادهای کوچک هم دیده شود .برای برطرف کردن نازکی بیش‌ از حد پوست بینی جراح یک‌ لایه پوشاننده نازک روی پوست بینی می‌گذارد تا بینی صاف‌ تر شود .

 

 

 

علت مشکل تر بودن جراحی بینی گوشتی

ضخامت پوست بینی از عوامل مهمی است که درنتیجه جراحی بینی تأثیر چشمگیری دارد. در حین جراحی بینی گوشتی جراح با به‌کارگیری روش‌هایی خاص تغییراتی را در غضروف و استخوان بینی ایجاد می‌کند تا نتیجه حاصل از جراحی بینی رضایت‌ بخش باشد. پوست و بافت نرم بینی در جراحی بینی گوشتی، به سمت چارچوب بینی انقباض پیدا می‌کند. البته این انقباض به علت اینکه بینی هنوز نرم و متورم است  به‌ سرعت اتفاق نمی‌افتد و به چندین ماه زمان نیاز دارد تا نتیجه نهایی حاصل از جراحی بینی گوشتی نمایان شود .

 

مشکل تر بودن جراحی بینی گوشتی

درصورتی‌ که بیمار بخواهد که در جراحی بینی گوشتی، بینی خیلی کوچک شود، در این صورت زمان بهبودی و منقبض شدن پوست بینی و  حاصل شدن نتیجه نهایی  جراحی بینی گوشتی طولانی‌تر می‌شود و زمانی هم که نوک بینی بیش‌ ازحد کوچک شود و فضای بین اسکلت‌بندی بینی کم شود، در این صورت پس از گذشت مدتی از جراحی بینی گوشتی، این فضا را به‌ وسیله اسکار یا گوشت اضافی پر می‌کنند.

 

 

کوچک کردن بیش از حد بینی

برخی از بیماران خواهان بینی‌ای هستند که بیش‌ از حد کوچک باشد اما باید توجه کرد که این کوچک شدن بیش‌ از حد باعث می‌شود ظاهر بینی غیرطبیعی شود .به همین خاطر توصیه می‌شود در مورد جراحی بینی گوشتی کمی محافظه‌ کارانه‌ تر عمل کنید و بینی را بیش‌ از حد کوچک نکنید. چون بینی علاوه بر اینکه باید کوچک شود باید با سایر اجرای صورت هم تناسب داشته باشد و طبیعی‌ تر دیده شود تا باعث زیبایی هر چه بیشتر چهره فرد شود.

 

حتی استفاده مناسب از چسب بینی هم بعد از جراحی بینی گوشتی سبب می‌شود ورم بینی کم شود و بر نتیجه نهایی جراحی بینی گوشتی تأثیر مثبت بگذارد. کسانی که قصد انجام جراحی بینی گوشتی رادارند باید در جریان باشند که مدت‌زمان بهبودی آن‌ها پس از عمل ممکن است بیشتر از بیمارانی که جراحی بینی استخوانی انجام داده‌اند طول بکشد و حتی ممکن است این مدت به چندین ماه و یا حتی بیشتر هم بکشد.

 

 

 

نحوه انجام جراحی بینی گوشتی

می‌توان گفت مهم‌ترین کاری که جراح در جریان جراحی بینی گوشتی انجام می‌دهد کم کردن بافت از یک قسمت و افزودن بافت به قسمت دیگر است. مثلاً بافت اضافی را از غضروف تیغه‌ی بینی برمی‌دارد و اگر بینی فاقد غضروف باشد، از غضروف گوش استفاده می‌کنند. در جراحی بینی گوشتی افزایش یا کاهش غضروف بینی در هنگام عمل بینی، سبب جمع شدن نوک بینی می‌شود. همچنین تقویت پایه‌ی بینی، سبب کشش نوک بینی و زیبایی و دوام عمل جراحی بینی گوشتی می‌شود.

 

  • ۹۷/۱۱/۲۱
  • dr-heidari mahdi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی